Igrale se delije na sred jajne ćelije (nova epizoda priče o partizanima i četnicima)

12 05 2010

Pre neki dan dođe kod mene mali komšijin sin Mića i počne da se jada:

„Stvarno želim da porastem i da počnem da kapiram stvari, ali mi to ne polazi za rukom jer mi ništa nije jasno. Pazite ovako, pre nekoliko dana bude film „Bitka na Neretvi“ – iako su rekli na početku da nije preporučljiv za mlađe od 16 godina, ja sam se prošvercovao i gledao ga. Vidim iz filma da su partizani na čelu sa Titom bili junaci, a četnici su bili zli, pokvareni i gubitnici. Ali, danas i jedni i drugi primaju iste penzije. Kada sam pitao tatu da li i Nemci koji su se borili u bici na Neretvi takođe primaju boračke penzije on je hteo da mi zvekne šamar. Pa onda, nedelju dana ranije na istoj televiziji je bila neka politička emisija. Gledam svaku političku emisiju zato što nema tih upozorenja „kako program nije preporučljiv za mlade“. Elem, u toj emisiji je bio jedan čovek koji je svašta govorio o Titu i partizanima, kako su oni pravili masakre i tako to. Gledam sutra košarku, igra Partizan, a on na utakmici, prikazuje ga kamera – navija li navija. Pitam tatu da li je to normalno, a on kaže: Sine, još si mali. Kad porasteš sve će ti se samo kasti. Inače, moj otac tvrdi da su partizani bili u pravu, a navija za Zvezdu. Naš prvi komšija smatra da su četnici bili u pravu, a navija za Partizan. Onda u tiim političkim emisijama kažu da se u vreme Tita živelo dobro jer smo se zaduživali, a pet minuta po toj emisiji gledam dnevnik u kome govore kako uzimamo kredite od MMF-a, EU, Rusije, Kine… a opet iako uzimamo te kredite živimo lošije nego ranije. Možda ne uzimamo prave kredite, ja stvarno ništa ne razumem, a hoću da porastem. Šta da radim?“

Mićo, kažem mu, da li znaš za priču kada jedan čovek stoji u holu hotela i gleda na ulazna vrata. Odjednom, kroz ta vrata prođe neki mlađi tip. On primeti da ga ovaj gleda pa mu priđe i pita ga: Izvinite, da li ste me videli maločas kada sam prošao kroz ona vrata? Čovek koji je gledao u vrata kaže: Jesam! A da li se mi poznajemo od ranije, pita ga taj mladić. Ne, odgovori čovek. Pa kako ste onda znali da sam to bio ja? Šta kažeš na ovu priču, Mićo?

Blesava je, kaže mališan, sasvim je otkačena.

Eto, Mićo moj, sve si odjednom shvatio preko ove priče, kažem mu, shvatio si kako se vodi politika, porastao si jer si ukapirao da je život na planeti sasvim blesav i da je živeti u Srbiji potpuno otkačeno.

p.s. Da li može da se kaže da je Orson Vels uvek glumio negativce (Treći čovek, Građanin Kejn, Bitka na Neretvi…)?

Most na Neretvi je srušio narodni heroj Jul Briner

(tekst je objavljen u maju na Radiju Tri iz Beograda, u rubrici „Beograd za poneti – rasprodaja grešnih misli“)


Радње

Information

Оставите одговор

