“Božanstveni” božji zastupnici (pa i neki vernici)…

28 06 2010

Svakoga dana stigne po neka nova vest u vezi sa božjim zastupnicima na zemlji (ne samo u vezi sa karikaturama po novinama). Stalno neke frke među pripadnicima različitih religija, a onda, kao šlag na tortu, stigne i neka vest o sukobu pripadnika neke od verosipovesti sa medijima ili ateistima ili agnosticima. Jesam li pomenuo i stalne sukobe među pripadnicima iste veroispovesti? I to se ne događa samo kod nas već na celoj planeti. Uostalom evo i priče koja to pokazuje, a ispričana je u prvom licu jednine.

Jednoga dana išao sam preko mosta kad spazih čoveka koji stoji na ogradi građevine, spreman da skoči dole. Potrčah ka njemu i viknuh: Stani! Ne čini to!

– Zašto da ne skočim,  upita me on.

Rekoh mu: – Pa, ima toliko mnogo stvari zbog kojih vredi živeti!

– Kao na primer, upita on.

– Evo, recimo…Jesi li religiozan ili ateista?

– Religiozan sam!

– Isto kao i ja! Jesi li hrišćanin ili budista?

– Hrišćanin sam!

– Eto vidiš, baš kao i ja! Jesi li katolik ili protestant?

– Protestant!

– I ja sam protestant! Jesi li baptista ili episkopej..?

– Baptista, prekinu me on.

– Baš kao i ja! Jesi li iz Baptističke crkve božije ili iz Baptističke crkve gospodove?

– Baptističke crkve božije!

– Kao i ja! Jesi li iz izvorne Baptističke crkve božije ili iz Reformisane Baptističke crkve božije?

– Iz Reformisane Baptističke crkve božije.

– Baš kao i ja! Jesi li iz Reformisane Baptističke crkve božije reformacije 1879-te ili iz Reformisane Baptističke crkve božije reformacije 1915-te?

Na to on reče: – Iz Reformisane Baptističke crkve božije  Reformacije iz 1915-te!

Na te njegove reči ja mu priđem, uzviknem ”Umri neverniče!”

I gurnem ga dole!

Izgleda da na ovoj planeti niko nema problem sa Bogom već sa njegovim fan klubom. Tačnije: klubovima obožavalaca. Onim klubovima koji su opisani u “Imenu ruže” Umberta Eka rečima sa kraja knjige: Smeh ubija strah, a bez straha od đavola nema potrebe za bogom.

Što bi rekao neki utemeljivač na ove Ekove reči: Tako je kazano i tako će biti sve dok na crkvama bude gromobrana.

Mada, ima i primera koji govore da je stvarna podela među pripadnicima svih religija na one koji su zatucani i na one koji su širokih vidika. Naravno, sledi pričica-primer u kojoj razgovaraju dva sveštenika.

Prvi kaže: Čuo sam, nešto se šuška da će nam ukinuti celibat.

Drugi odgovara: Ma čisto sumnjam da će nam dozvoliti da se ženimo. Nećemo mi to nikada doživeti.

Prvi će na to: Možda nećemo mi, ali hoće naša deca…

p.s.  Usput, kada na Google-u upišeš pod „search“ reč „god“ dobiješ preko 170 miliona fotografija sa slikama svevišnjeg… Da li je Google možda nekia vrsta“čistog uma“?

Радње

Information

Оставите одговор

